7 Haziran 2013 Cuma

Seviye 1: Adım adım Oracle VM VirtualBox üzerine Windows 7 (32bit) işletim sistemi kurulumu

Merhaba;

Oracle Database kurulumunu sanal makine üzerinde kuracağımız işletim sisteminde gerçekleştireceğiz. Bu yüzden öncelikle Oracle VM VirtualBox programı üzerine Windows 7 32bit işletim sistemi kurarak başlıyalım. Linux işletim sistemine nazaran Windows kurulumu daha basittir. Oracle Database kurulumu da Windows işletim sistemleri üzerinde daha kolaydır. Şimdi adım adım sanal işletim sistemimizi oluşturalım.

1) Öncelikle bilgisayarımıza Oracle VM VirtualBox porgramını indirelim ve kuralım. Bunun için Oracle'nin kendi sitesinden faydalanıyoruz.

http://www.oracle.com/technetwork/server-storage/virtualbox/downloads/index.html

Buradan kendi işletim sistemimize uygun olan versiyonu indiriyoruz. Benim bilgisayarımda Windows 7 kurulu olduğu için uygun olan platformun karşısındaki linkten programı indiriyorum. Linki göremeyenler için indirme linkinin tamamını yazıyorum.

http://dlc.sun.com.edgesuite.net/virtualbox/4.2.12/VirtualBox-4.2.12-84980-Win.exe

2) Programımızı başarılı bir şekilde kurduktan sonra açıyoruz ve karşımıza programın arayüzü çıkıyor. İlk olarak resimdeki gibi Machine > New kısmından yeni bir sanal makine oluşturmaya başlıyoruz.


3) Sanal Makinemize bir isim veriyoruz. Kuracağımız işletim sistemi Windows 7 32bit olacağı için gerekli düzenlemeleri "Type" ve "Version" kısmında yapıyoruz.


4) Burada kullanacağımız ram miktarını ayarlıyoruz. Bilgisayarınızda 4GB dan fazla ram varsa sanal makinemize 2GB veya daha fazla ram de verebiliriz.


5) Sanal makinemizin kullanacağı disk alanını oluşturuyoruz. "Create a virtual hard drive now" diyerek devam edelim.


6) Oluşturacağımız disk alanının uzantısını ayarlıyoruz. "VDI (Virtualbox Disk Image)" diyerek devam edelim.


7) "Dynamically allocated" diyerek devam edelim.


8) Yeterli yerimiz var ise 25-30GB gibi bir alan vermemizde fayda var. Ben yeterli yerim mevcut olduğu için 50GB seçiyorum. Ayrıca sanal diskimizi farklı bir yere oluşturmak istiyorsak sağdaki küçük klasör resminden istediğimiz konumu ayarlayabiliriz. Ben default ayarlarla devam ediyorum.


9) Evet sanal makinemiz oluştu. Şimdi bir kaç ufak ayar yapmamız gerekiyor.


10) "System" bölümüne tıklayarak "Floppy" seçeneğini kaldırıyorum.


11) Şimdi elimizdeki Windows 7 işletim sisteminin .iso uzantısını sanal CD sürücümüze göstermemiz gerek. Resimdeki gibi "Choose a virtual CD/DVD disk" seçeneğinden .iso dosyamızın yerini gösteriyoruz.


12) Artık işletim sistemi kurulumuna geçebiliriz. Resimde görüldüğü gibi Machine > Start seçerek sanal makinemizi başlatıyoruz.


13) Sanal makinemiz başlarken sanal CD/DVD diskimizdeki .iso uzantılı kurulum CD mizi gördü ve kuruluma otomatik olarak başladı.


14) İleri diyerek devam ediyorum


15) Şimdi Yükle diyerek devam ediyorum.


16) Benim kullandığım .iso dosyasında Windows 7 işletim sisteminin değişik versiyonları mevcut olduğu için böyle bir ekranla karşılaşıyorum. Sizin .iso dosyanız sadece Windows 7 32bit işletim sistemini içeriyorsa bu ekranı görmeden bir sonraki adımla karşılaşabilirsiniz. Ben burada Windows 7 Ultimate x86 seçerek devam ediyorum.


17) Lisan koşullarını kabul ediyorum diyerek devam ediyorum.


18) Özel (gelişmiş) seçeneğine tıklıyoruz.


19) Oluşturduğumuz sanal hard diskimizi burada görüyoruz. İleri diyerek devam edelim.


20) Kurulum otomatik olarak yapılıyor.


21) Kurulum sırasında sanal makinemiz kendini bir kaç defa resetleyebilir. Kurulum bittikten sonra resimdeki gibi bir ekranla karşılaşıyoruz. Gerekli alanları kendimize göre dolduruyoruz.


22) Daha sonra etkinleştirmek üzere ileri diyerek devam ediyorum.


23) Önerilan ayarları kullan diyerek devam ediyorum.


24) Gerekli saat ve tarih ayarlarını yaptıktan sonra ileri diyerek devam ediyorum.


25) Ev ağı seçeneğine tıklayarak devam ediyorum.


26) Evet sanal işletim sistemimiz ilk defa açılmaya hazırlanıyor. Masaüstünün hazırlanmasını bekliyoruz.


27) Sonunda sanal işletim sistemimiz kullanıma hazır hale geldi.


Umarım herkes son resme kadar başarılı bir şekilde gelmiştir. Daha sonra Oracle VM VirtualBox üzerine Linux işletim sistemini kurmayı göstereceğim.Sanal işletim sistemlerini kurmayı öğrendikten sonra 2. aşamamız olan Oracle Database kurulumlarına başlıyacağız. Hepinize kolay gelsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder