16 Haziran 2013 Pazar

Seviye 1: Adım adım Oracle VM VirtualBox üzerine Oracle Linux 6.4 (64bit) işletim sistemi kurulumu

Merhaba,

Daha önce sanal makine üzerine kurulumunu gerçekleştirdiğimiz Windows 7 işletim sisteminden sonra sıra geldi sanal makinemize Linux işletim sistemini kurmaya. Sanal makine üzerine Windows 7 kurulumunu görmek isteyenler buradan ulaşabilirler. Öncelikle gerekli olanlar kısmıyla başlayalım ve kuruluma adım adım devam edelim.

1) Bilgisayarımıza Oracle VM VirtualBox porgramını indirelim ve kuralım. Bunun için Oracle'nin kendi sitesinden faydalanıyoruz.

http://www.oracle.com/technetwork/server-storage/virtualbox/downloads/index.html

Buradan kendi işletim sistemimize uygun olan versiyonu indiriyoruz. Benim bilgisayarımda Windows 7 kurulu olduğu için uygun olan platformun karşısındaki linkten programı indiriyorum. Linki göremeyenler için direk indirme linkini de aşağıya yazıyorum.

http://dlc.sun.com.edgesuite.net/virtualbox/4.2.12/VirtualBox-4.2.12-84980-Win.exe

2) Linux işletim sistemini Oracle'ın kendi sitesinden indireceğiz. Bunun için öncelikle;

http://www.oracle.com/tr/index.html

Oracle'ın kendi sitesine ücretsiz üye olmamız gerekiyor. Daha sonra site ana sayfasından aşağıdaki resimdeki gibi karşıdan yüklemeler altındaki "Linux ve VM" sekmesine tıklıyoruz. Çıkan sayfada gerekli lisans koşullarını kabul ettikten sonra karşımıza Medya Paketi Arama sayfası çıkıyor. Ürün Paketi Seçin kısmında Oracle Linux ve Platform kısmında x86 64 bit seçiyoruz ardından Git butonuna tıklıyoruz. Buradan Oracle Linux Release 6 Update 4 sürümüne tıklıyoruz.


3) Karşımızı çıkan linklerden Oracle Linux Release 6 Update 4 for x86_64 (64 Bit) yanındaki Yükle butonuyla işletim sistemini bilgisayarımıza indiriyoruz.


4)  Daha sonra Oracle VM VirtualBox programını çalıştırıyoruz ve sırasıyla Machine > New seçeneğiyle yeni bir sanal makine oluşturuyoruz.


5) Sanal makinemize isim veriyoruz. Gerekli Type ve Version seçeneklerini ayarlıyoruz.


6)  Sanal makinemizin rem mikatırını ayarlıyoruz. Mevcut reminiz 4 GB dan fazlaysa memory size 2048 veya daha fazla olarak ayarlanabilir. Ben 1024 MB vererek devam ediyorum.


7) "Create a virtual hard drive now" seçeneğiyle yeni bir hard disk oluşturuyoruz.


8) Hard disk tipimizi "VDI" seçerek devam ediyoruz.


9) "Dynamically allocated" seçeneğiyle devam ediyoruz.


10) Hard diskimizin boyutunu ayarlıyoruz. Yeterli boş alanı olanlar 30GB dan az olmamak kaydıyla boyutu istedikleri kadar arttırabilir.


11) Sanal makinemiz oluşturuldu. Oluşturduğumuz sanal makinemize sağ tıklayarak Settings bölümüne geliyoruz.


12) "System" sekmesindeki "Floppy" seçeneğini kaldırıyoruz.


13) Network ayarlarımızı yapılandırıyoruz. Ben "Bridged Adapter" seçeneğiniyle network bağlantısını sağlıyacağım. Dileyenler için Network ayarlarının ayrıntılı anlatımı verdiğim linkte (İngilizce) mevcuttur.



14) "Storage" sekmesinden bilgisayara indirdiğimiz Oracle Linux 6.4 iso dosyasını sanal sürücümüze takıyoruz. Bunun için CD/DVD kısmının sağındaki küçük disk simgesinden "Choose a virtual CD/DVD disk file" seçeneğiyle indirmiş olduğumuz iso dosyamızı seçelim.


15) Sanal makinemize sağ tıklayıp Start diyerek sanal makinemizin kurulumuna başlayabiliriz.


16) "Install or upgrade an existing system" seçeneği seçiliyken enter ile devam ediyoruz.


17) Skip diyerek devam ediyoruz.


18) Next diyerek devam edelim.


19) İşletim sistemimizin dilini ayarladıktan sonra Next ile devam edelim.


20) Klavye seçeneğini Turkish yapalım ve Next ile devam edelim.


21) "Basic Storage Devices" seçeneğiyle devam edelim.


22) "Yes, discard any data" butonuna tıklayarak devam edelim.


23) Hostname adımızı verdikten sonra Next ile devam edelim.


24) Bulunduğumuz bölgeyi ayarladıktan sonra Next ile devam edelim.


25) İşletim sistemimizdeki "root" kullanıcısı için bir şifre belirleyelim. Bu şifreyi kesinlikle unutmuyoruz.


26) "Use All Space" seçeneğini seçtikten sonra aşağıdan "Review and modify partitioning layout" sekmesini işaretleyerek default disk yapılandırmasını görebiliriz.


27) Oracle'ın tavsiye ettiği disk bölümleme ayarlarını kullanarak devam ediyoruz. Dileyenler 26. maddedeki "Create Custom Layout" seçeneğiyle disk bölümlerini kendileri ayarlayabilirler.


28) "Format" seçeneğine tıklayarak mevcut diskimizi formatlıyoruz.


29) "Write changes to disk" seçeneğine tıklayarak format işlerimini başlatıyoruz.


30) Resimdeki default ayarlar ile devam edelim.


31) "Basic Server" seçeneğini tıkladıktan sonra aşağıdan "Customize now" diyerek devam edelim.


32) Bu kısımda gerekli olan paket gruplarını seçerek kuruluma başlıyoruz.

  • Base System > Base
  • Base System > Client management tools
  • Base System > Compatibility libraries
  • Base System > Hardware monitoring utilities
  • Base System > Large Systems Performance
  • Base System > Network file system client
  • Base System > Performance Tools
  • Base System > Perl Support
  • Servers > Server Platform
  • Servers > System administration tools
  • Desktops > Desktop
  • Desktops > Desktop Platform
  • Desktops > Fonts
  • Desktops > General Purpose Desktop
  • Desktops > Graphical Administration Tools
  • Desktops > Input Methods
  • Desktops > X Window System
  • Development > Additional Development
  • Development > Development Tools
  • Applications > Internet Browser



33) Kurulum başladı. Bilgisayarınızın performansına göre 20-25 dk sürebilir.


34) Kurulum bittikten sonra "Reboot" butonuna tıklayarak sanal makinemizi baştan başlatıyoruz.


35) Sanal makinemiz başladıktan sonra "Welcome" ekranıyla karşılaşıyoruz ve gerekli son işlemleri yaparak işletim sistemini kullanıma hazır hale getiriyoruz. "Forward" butonuna tıklayarak devam edelim.


36) Lisans sözleşmesini kabul ettikten sonra "Forward" butonuyla devam edelim.


37) İnternet bağlantığımız henüz olmadığı için güncelleme yapmadan bu adımı "Forward" butonuyla geçelim.


38) Bu kısımda bizden yeni bir kullanıcı oluşturmamızı istiyor. Dilerseniz kendi kullanıcı hesabınızı oluşturabilirsiniz. Ben bu adımı yeni kullanıcı oluşturmadan geçiyorum.


39) Kullanıcı oluşturmadan geçtiğimiz için bir uyarı alıyoruz. "Yes" seçeneğiyle devam ediyorum.


40) Gerekli tarih ve saat ayarlarını yaptıktan sonra "Forward" butonuyla devam edelim.


41) Yetersiz rem uyarısı alıyoruz. Bu ekran herkeste çıkmayabilir. "OK" diyerek devam ediyorum.


42) "Finish" diyerek kurulumu sonlandıralım.


43) Yeni kullanıcı oluşturmadığım için sisteme "Other..." seçeneğiyle "Super User" olarak bağlanacağım. Username kısmına "root" devamında istenilen şifreyede 25. maddede kullandığımız şifreyi giriyoruz


44) Super user olarak bağlandığımız için bir uyarı veriyor. "Do not show me this again" diyerek uyarıyı kapatıyorum.



45) Masaüstüne geldikten sonra network ayarlarını yapılandırıyorum. Resimdeki gibi çarpı işareti çıkan bilgisayar simgesine tıklayarak VPN Connections > Configure VPN sekmesiyle ayar penceresini açıyorum.


46) "System eth0" seçiliylen Edit butonuna tıklayalım. Buradan "Connect automatically" sekmesini aktif hale getirdikten sonra sırasıyla Apply ve Close diyerek işlemi sonlandırıyoruz.


Sanal makine üzerine Oracle Linux 6.4 kurulumunu başarıyla gerçekleştirdik. Umarım hepiniz son adıma kadar sorunsuz bir şekilde gelmişsinizdir. Şimdi sanal işletim sisteminizi dilediğiniz gibi keşfedip öğrenebilirsiniz.

Bundan sonra sizlere Oracle Database 11g Release 2 Express Edition kurulumunu hem Windows hem de Linux işletim sistemleri üzerinde anlatmaya çalışacağım. Hepinize kolay gelsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder